Пневматична підвіска автомобіля не така популярна, як інші види. Але справа не в характеристиках, а в тому, що багато водіїв мало інформації про цю систему. Вона може бути частиною заводської комплектації фургонів, позашляховиків, легкових автомобілів преміум-класу. Встановити пневмопідвіску можна на будь-який автомобіль, зробивши доопрацювання у сервісі. Це гарний вибір для автомобілістів, які віддають перевагу комфорту під час водіння.
Принцип роботи та влаштування пневмопідвіски
Конструкція забезпечує оптимальний дорожній просвіт машини незалежно від ступеня завантаженості. Крім того, пневмопідвіска гасить коливання, що виникають через нерівне дорожнє покриття, знижує навантаження на ходову, забезпечує плавність ходу та підвищує комфорт для водія та пасажирів під час поїздок. Також підвищується безпека під час входження в повороти.
Ефект досягається за рахунок регулювання повітря в пружних елементах – пневмоподушки. Вироби виготовляються з армованої гуми.
Регулювання кліренсу може бути автоматичним або керування можна здійснювати вручну (за допомогою кнопок керування в салоні). Система передбачає три режими роботи:
- Підвищений: для поїздок неякісними дорогами на невеликій швидкості. У такому режимі компресор створює більше повітря, подушки стають твердішими, кліренс автомобіля збільшується, кузов стає вищим.
- Нормальний: режим підходить для асфальтованих міських доріг. Пневмоподушки у своїй середньої жорсткості.
- Знижений: поїздки трасами на високій швидкості (100 і більше км/год). Тиск у подушках зменшується, хід стає м'якшим, а кузов – нижче.
За кількістю контурів пневмоподушки поділяються на три різновиди: чотириконтурні, двоконтурні та одноконтурні.
Базова сучасна комплектація пневматичної підвіски включає такі основні елементи:
- Пружні подушки з армованої гуми, всередині яких знаходиться стиснене повітря. Електронне управління регулює тиск, змінюючи рівень кліренсу.
- Ресівер. Пристрій (металевий балон) знаходиться між компресором та подушками. З нього повітря надходить у пневмоподушки через спеціальні клапани.
- Компресор. Пристрій нагнітає тиск відповідно до вибраного режиму.
- Датчики. Фіксують стан авто, його зміни під час руху та посилають сигнали до блоку управління.
- Блок управління. Пристрій приймає сигнали датчиків.
На думку експертів пневмопідвіска ламається нітрохи не частіше за інші типи підвісок. З цієї точки зору її застосовувати виправдано.
Особливості пневмопідвіски автомобіля Ауді
Сучасні моделі Audi відносяться до автомобілів преміум-класу. Спочатку концерн VAG, до якого вони входять, передбачав, що пневмопідвіска лише покращить комфорт під час поїздок. Потім компресор і подушки пройшли модифікацію, додалися блоки керування та датчики. Пневмопідвіска стала частиною системи безпеки автомобіля.
Конструкція підвіски Audi пройшла успішне доопрацювання від пневматичної підвіски першого покоління до чотирирівневої системи, що самовирівнюється.
Пристрій та принцип дії підвіски першого покоління
Спочатку інженери компанії Audi встановлювали пневмопідвіску тільки на задні колеса, щоб стабілізувати дорожній просвіт і підтримувати його оптимальний рівень при завантаженості автомобіля. Пізніше почалося використання системи на всіх колесах, у тому числі на повнопривідних моделях.
Розберемо пристрій базової пневмопідвіски на прикладі Audi А6. Конструкція включає такі основні елементи:
- блок клапанів;
- демпфуючі елементи;
- блок керування;
- компресор для нагнітання повітря;
- передні та задні пневмобалони рукавного типу.
Також у конструкцію входять датчики, що передають інформацію про положення кузова до блоку управління.
Запатентований пристрій пневматичної підвіски Ауді Allroad Quattro
З англійської мови «allroad» перекладається як «всі дороги». Такою системою комплектуються універсали Audi. Вона має різні варіації щодо функцій і регулювань. У тому числі є автоматичне регулювання зміни кліренсу.
Пневмопідвіска Ауді Allroad Quattro може працювати в таких режимах:
- comfort;
- lift;
- efficiency;
- dynamic;
- allroad.
У звичайному режимі дистанція між кузовом авто та дорогою становить 14 сантиметрів. На 1,5 см кузов може опуститись і на 4,5 см піднятися. Вибирати бажаний режим Audi allroad quattro можна безпосередньо під час руху.
Для виготовлення такої системи використовувалися елементи підвіски першого покоління. Деякі деталі були вдосконалені. Також розробники встановили до конструкції підвіски додаткові датчики.
Автомобілі з пневматичною підвіскою ; відмінний вибір для всіх, хто цінує комфорт та безпеку під час поїздок. Якщо у вашому авто є інший тип підвіски, майстри можуть замінити її на пневматичну. Установку важливо робити у перевірених СТО. Довіряйте таку роботу професіоналам.
У компанії «Pnevmax» ви можете замовити ремонт пневмостійк, реставрацію пневмоподушок, а також купити деталі для підвісок авто та інші товари для автомобілістів. Крім того, ми проконсультуємо з усіх технічних питань, пов'язаних із пневмопідвіскою. Гладких доріг та комфортних поїздок!