Один із різновидів підвісок автомобіля – пневматична. Вона може доповнювати пружини, ресори або бути основним елементом системи. Деякі авто комплектуються такою підвіскою у заводських умовах під час виробництва. Як правило, це вантажопасажирські фургони, позашляховики, машини класу люкс. Наприклад, універсали Audi за замовчуванням комплектуються пневматичною підвіскою. Це популярні моделі серед водіїв, котрі люблять підвищений комфорт під час поїздок. Також це добрий вибір, якщо водій регулярно завантажує машину речами.
У разі потреби та бажання пневмою можна оснастити будь-який автомобіль. Головне довірити установку професіоналам. Таку підвіску можна доопрацювати, наприклад, зробити режим автоматичного регулювання.
Пневмопідвіска ламається не рідше за інші види, і при дотриманні правил експлуатації служить час, зазначений у технічній характеристиці. У середньому система може без проблем працювати 5 – 6 років. У деяких випадках можна обійтись реставрацією елементів. Наприклад, пневмоподушки можна відреставрувати, якщо є передумови до стирання та тріщин.
У компанії Pnevmax ви можете купити деталі підвіски, супутні товари для водіїв, а також замовити ремонт та реставрацію елементів пневматичної підвіски та подушок. Товари виготовляються за стандартами Європи та проходять лабораторні випробування у Стокгольмі.
Особливості пневмопідвіски автомобіля та принцип роботи
За допомогою такої конструкції регулюється кліренс автомобіля. Опція дозволяє виконувати регулювання кузова щодо дорожнього покриття залежно від завантаженості авто, швидкості руху та дорожньої обстановки.
Головний елемент пневматичної підвіски – пневмоподушки. Вони можуть бути балонними чи діафрагмовими. За кількістю контурів вироби поділяються на:
- чотириконтурні;
- двоконтурні;
- одноконтурні.
Принцип роботи полягає у регулюванні тиску в пневмоподушках. Вони є пружними елементами, наповненими стисненим повітрям. Як матеріал виготовлення використовується армована гума. Такі вироби за дотримання правил експлуатації характеризуються довговічністю та надійністю. Для захисту від налипання забруднень з доріг рекомендується їх прикрити пильовиками.
Бажаний режим можна вибрати самостійно, перебуваючи в салоні автомобіля навіть під час руху. Також регулювання може відбуватися в автоматичному режимі за допомогою датчиків, що передають сигнали про положення кузова та дорожню обстановку.
Сучасна базова пневматична підвіска передбачає три режими роботи:
- Нормальний. Такий режим оптимально підходить для повсякденних міських поїздок асфальтованими дорогами із середньою міською швидкістю.
- Знижений. При виборі такого режиму кліренс зменшується, тиск у пневмоподушках знижується. Рекомендується використання зниженого режиму для поїздок автобанами та трасами зі швидкістю понад сто км/год.
- Підвищений. Застосовувати такий режим слід для поїздок поганою дорогою на невисокій швидкості. Рівень тиску в подушках підвищується, пружні елементи стають твердими.
Деякі варіації системи мають розширений функціонал. Наприклад, у автомобілів Audi є автоматичне регулювання кліренсу. Зміна рівня дорожнього просвіту відбуватиметься автоматично залежно від завантаженості авто, швидкості їзди та дорожнього покриття.
Плюси та мінуси пневматичної підвіски
До плюсів підвіски належать такі фактори:
- управління автомобілем покращується;
- входження в повороти стають безпечнішими;
- підвищується плавність ходу;
- знижується навантаження на ходове авто;
- підвищений комфорт для пасажирів та водія під час поїздок;
- гасяться вібрації та поштовхи, які виникають під час поїздок поганими дорогами.
До мінусів пристрою відноситься дорожнеча в порівнянні з іншими типами підвісок. Стан пневмоподушок може погіршитися через налиплих на гуму забруднень та дорожньої солі. Однак цей ризик можна мінімізувати, якщо час від часу перевіряти стан пневмобалонів та очищати їх від бруду. Також можна встановити пластикові пильовики.
Конструкція класичної пневмопідвіски
Базова конструкція пневматичної підвіски включає такі елементи:
- Пневмобалони. Подушки з армованої гуми зі стисненим повітрям. Вони регулюється тиск, з допомогою чого змінюється кліренс автомобіля. Подушки можуть бути головним елементом підвіски або доповнювати пружини або ресори.
- Ресівер. Пристрій є металевим балоном. Він отримує повітря, яке нагнітає компресор, і передає його через клапани у пневмоподушки.
- Компресор. Створює необхідний рівень тиску. Нагнітає повітря за допомогою поршня або за рахунок руху мембрани (залежить від різновиду деталі).
- Датчики. Визначають стан надання транспортного засобу і передає дані до блоку управління.
- Блок управління. Приймає сигнали від датчиків та надсилає команди виконавчим деталям.
Залежно від різновиду системи кількість датчиків може бути різною, як і тип пружних пневмоподушок.
Якщо вас залучають перелічені у статті переваги пневматичної підвіски, пропонуємо купити деталі у нашому магазині. Компанія Pnevmax продає сучасні елементи пневмопідвіски та супутні товари для різних моделей автомобілів. Підвищуйте комфорт та безпеку під час поїздок, а ми вам допоможемо.